
Задумалися про обробку лазні або сауни, а може просто хочеться тепла і затишку, тоді саме час поговорити про вагонку.
Вагонка це універсальний, екологічно чистий матеріал, який підійде як для класичної обробки, так і для широкої дизайнерської фантазії. Для обробки парилок лазні або сауни використовують вагонку з липи або вільхи.
Кажуть, що вагонка з вільхи має властивість забирати негативну енергію, а липа завдяки своєму аромату сприяє релаксації.
Найпопулярнішими видами є класика (її ще називають двосторонньої) і євро. Євровагонка відрізняється збільшеним гребенем (шипом), який використовується для з’єднання, це додатковий захист від появи зазорів при природному усиханні.
Вагонка з вільхи або липи буває вищого сорту (ще називають категорія «А» або Екстра), першого сорту (ще називають категорія “Б”) і другого сорту (ще називають категорія “С”).
Вищий сорт характеризується відсутністю сучків і похибок на видимих при складанні частинах лицьового боку вагонки. У липи – допускаються дрібні (розміром не більше сірникової головки) в тому числі темні самотні сучки, а у вільхи самотні в тому числі темні сучки діаметром не більше десяти міліметрів.
У першому сорті допускається необмежена кількість живих сучків різних розмірів і в тому числі темних (що природно для листяних порід деревини) на видимих при складанні частинах лицьового боку вагонки, допускається в сучках природне розтріскування, невеликі дефекти обробки (дрібні недо шліфування, невеликі зміни геометрії і т.п.), які легко усуваються при монтажі.
Другий сорт є економ варіантом, тут є нормою навіть наявність сучків, що випали, наявність на видимій при складанні лицьовій частині вагонки глибоких недочесов, вибоїн, відколів, кори та інших грубих похибок – така вагонка використовується для торцювання на більш короткі розміри або для обробки невидимих місць парилки.
На тильній стороні вагонки є два спеціальних жолоби (паза) вони потрібні для вентиляції повітря. Вентиляція необхідна для того щоб вагонку в майбутньому не повело, вона висихала і не псувалася під впливом підвищеної вологості. Принцип стикування вагонки досить простий шип – паз, на одній стороні вагонки є спеціальний гребінь – шип, а на іншій стороні поглиблення – паз.